КУЛЬТУРНА ДИПЛОМАТІЯ ЛЕМКІВСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ У ДІАСПОРІ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХХ-го СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Volodymyr Nakonechnyi Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-745x.2.2018.133331

Ключові слова:

культурна дипломатія, діаспора, Фундація Дослідження Лемківщини в Америці, журнал «Лемківщина», Український Лемківський музей у Стемфорді

Анотація

Стаття присвячена спробі комплексного аналізу особливостей лемківської культурної дипломатії протягом 1940–80-х рр., коли в умовах відсутності державності це була єдина можливість промоції власної етнічної самобутності у вільному світі. Встановлено, що координаційним центром культурної діяльності лемківських організацій на американському континенті, була заснована в 1976 р. Фундація Дослідження Лемківщини в Америці. Проведений аналіз переконливо продемонстрував ефективність політики культурної дипломатії, котру реалізовували представники лемківських організацій в США та Канаді. Вона була спрямована як на популяризацію історії та культури русинів-українців у західному світі, так і на захист цінностей етнічної унікальності та всеукраїнської соборності від медійних атак комуністичної пропаганди. Відзначимо різноплановість застосовуваних лемками практик: видавнича справа науково-культурного (зібрання творів Б.-І. Антонича, журнал «Лемківщина», двотомне енциклопедичне видання «Лемківщина: земля-люди-історія-культура») та пропагандистського (наприклад, серія англомовних видань, спрямованих на інформування західного світу про примусове виселення лемків з рідних земель у перші повоєнні роки) змісту, музейно-експозиційна діяльність (насамперед, Український Лемківський музей у Стемфорді), пікетування дипломатичних установ Польщі та Радянського Союзу із широким залученням засобів масової інформації. Усе це уможливило збереження культурної самобутності лемківських переселенців у глобалізованому західному світі та утвердження їхньої єдності з українством. Перспективним продовженням теми дослідження вважаємо необхідність цілісного опрацювання феномену культурної дипломатії закордонного українства у ХХ ст.

Біографія автора

Volodymyr Nakonechnyi, Київський національний університет культури і мистецтв

кандидат історичних наук

Посилання

The American press of 1948 about the tragedy of Zakerzon. (1982). // Lemkivshchyna, Vol. 3, p. 8.

Basiuk, E. (1982). Get a new room for the Ukrainian National Museum in Chicago. Svoboda [Freedom].

Dear fellow countrymen, a wide Ukrainian community! (1979). Lemkivshchyna, part 1, p. 1.

Dupliak, M. (1987). Something about the Ukrainian Lemko Museum in Stamford. Lemkivshchyna, part 4, pp. 22–23.

Dupliak, M. The history of the Ukrainian Lemko Museum. [online] / Available at : http://lemko-ool.com/wp-content/uploads/2017/03/M_Dupliak__Museum.pdf. [Accessed 22 January 2018]. Title from the dcreen.

Lemkivshchyna: land-people-history-culture. (1988), Vol. 1. New York ; Paris; Sydney; Toronto.

Lemkivshchyna: land-people-history-culture. (1988), Vol. 2. New York ; Paris; Sydney; Toronto.

Nazarevych, Ya. (1983). Days of mourning and protest in Toronto. Lemkivshchyna, part 2, pp. 2–3.

Padokh, Ya. (1988). Preface. V: Lemkivshchyna: land-people-historyculture. New York ; Paris; Sydney; Toronto, Vol. 1., pp. 3–7.

Will we be ready? (1987). Lemkivshchyna, part 1, P. 2.

Appeal to Ukrainians of the World. (1990 Lemkivshchyna, part 3, P. 23.

Bondarchuk, I. (1989). Martytology of our Lemkivshchyna.

Lemkivshchyna, part. 2, pp. 16–19.

Christianity of Ukraine. (1988). Lemkivshchyna, part. 1, p. 21.

Duplak, M. (1988). Ukrainian Lemko Museum of Stamford.

Lemkivshchyna, part. 2, P. 21.

Dushnyck, W. (1948). Death and devastation of the Curzon line: the story of deportations from Ukraine. Committee Against Mass Expulsion in cooperation with the Ukrainian Congress Committee of Americа, New York.

Fesh, M. (1989). In Lemkivshchyna after the forced resettlement. Lemkivshchyna, part. 1, pp. 17–19.

Fesh, M. (1988). Memoir of a young soldier in Lemkivshchyna after the forced resettlement. Lemkivshchyna, part. 3, pp. 21–22.

Historical Congress of Ukrainian in Poland. (1990). Lemkivshchyna, part. 1, pp. 17–20.

Human Chain – a tremendus success. (1990). Lemkivshchyna, part. 1, pp. 20–21.

Lemkivshchyna’s poet – Bohdan Antonych. (1989). Lemkivshchyna, part. 3, pp. 18–21.

Matlaszek, P. Dr. (1990). A day and a half in Polish – occupied Ukraine. Lemkivshchyna, part. 3, pp. 20–22.

Operation Wisla! Lest we forget. (1988). Lemkivshchyna, part. 1, p. 23.

Potichnyj, P. J. (1991). The Lemkos in the Ukrainian National Movement. Lemkivshchyna, part. 2, pp. 25–29.

Potichnyj, P. J. (1991). The Lemkos in the Ukrainian National Movement during and after WWII Lemkivshchyna, part. 3, pp. 20–21.

Slaboshypytskyi, M. (1989). Nykyfor. Lemkivshchyna, part. 4, pp. 22–24.

Syvytskyi, M. (1990). Christmas in Lemkivshchyna. Lemkivshchyna, part. 2, pp. 22–24.

Ukrainian Christianity. (1988). Lemkivshchyna, part. 2, – p. 18.

Ukrainian Diaspora Forum. (1990). Lemkivshchyna, part. 3, p. 22.

Wooden Architecture of the Ukrainian Carpathians. (1988).

Lemkivshchyna, part. 2, p. 22.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-15

Як цитувати

Nakonechnyi, V. (2018). КУЛЬТУРНА ДИПЛОМАТІЯ ЛЕМКІВСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ У ДІАСПОРІ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХХ-го СТОЛІТТЯ. Міжнародні відносини: теоретико-практичні аспекти, (2), 44–54. https://doi.org/10.31866/2616-745x.2.2018.133331

Номер

Розділ

МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ