Роль етикету та дипломатії в налагодженні міжнародних бізнес-комунікацій і формуванні ділового іміджу
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-745X.16.2025.344696Ключові слова:
дипломатична комунікація, міжнародні бізнес-комунікації, діловий етикет, корпоративний імідж, крос-культурні комунікації, діджиталізація комунікацій, бізнес-протоколАнотація
Метою дослідження є обґрунтування етичних та дипломатичних норм і принципів як невід’ємної складової бізнес-комунікацій для визначення їх впливу на формування ділового іміджу міжнародних компаній. Для досягнення поставленої мети було застосовано комплексний підхід, що поєднує теоретичний аналіз, метод порівняння, кейс-стаді та контент- аналіз. Визначено, що трансформація дипломатичних й етичних норм у суспільстві безпосередньо пов’язана з технологічними, інноваційними, політичними та іншими чинниками. Це формує підстави для активного впровадження нових правил етикету у міжнародні бізнес-комунікації для підвищення їх ефективності та формування успішного ділового іміджу компаній. Проведений аналіз дипломатичних аспектів налагодження міжнародних бізнес-комунікацій виявив фактори успіху, що сприяють підвищенню ефективності діяльності міжнародних компаній. Встановлено вербальний і невербальний прояви таких чинників впливу етикету та дипломатичних норм на міжнародні бізнес-комунікації, як міжкультурні особливості, професійний рівень розвитку бізнесу, діджиталізація, політичні та правові зміни у суспільстві, а також соціальний чинник. Сформовано дипломатичні аспекти налагодження міжнародних бізнес-комунікацій. Виявлено та конкретизовано вербальний і поведінковий прояви чинників, що безпосередньо впливають на ефективність міжнародних бізнес-комунікацій у контексті впливу дипломатичних та етичних норм. Обґрунтовано доцільність впровадження сучасного трансформованого протоколу та етикету в діяльність компанії для покращення її ділового іміджу на міжнародному ринку. Результати дослідження визначають сучасні тренди дипломатичного протоколу, що дозволяє вдосконалити ділову комунікацію міжнародних компаній та покращити їх діловий імідж. Розкриття цього питання сприяє більшій ефективності проєктування іміджу як на теоретичному, так і практичному рівнях. Отримані результати є основою для майбутніх наукових дискусій.
Посилання
Hron, O.V. and Satusheva, K.V., 2019. Suchasni tekhnolohii komunikatsii v mizhnarodnomu biznesi [Modern communication technologies in international business]. Modeliuvannia rehionalnoi ekonomiky, 2 (34), pp.86-96.
Huliiev, A.D.O. and Chekaliuk, V.V., 2024. Rol etyketu y dyplomatii v nalahodzhenni produktyvnoho partnerstva [The role of etiquette and diplomacy in establishing a productive partnership]. Law Review of Kyiv University of Law, [e-journal] 2, pp.140-145. https://doi.org/10.36695/2219-5521.2.2024.29
Karpchuk, N.P., 2024. Suchasni trendy dyplomatychnoi komunikatsii: "Whatever works" [Modern trends of diplomatic communication: whatever works]. International relations, public communications and regional studios, [e-journal] 1 (18), pp.69-84. https://doi.org/10.29038/2524-2679-2024-01-69-84
Kubko, V., 2022. Kulturna dyplomatiia v systemi stratehichnykh komunikatsii Ukrainy [Cultural diplomacy in the system of strategic communications of Ukraine]. Visnyk of the Lviv University Philosophical Political studies, [e-journal] 45, pp.125- 134. https://doi.org/10.30970/PPS.2022.45.15
Mark, L, Stead, C. and Smewing, C., 2002. Public Diplomacy. [online] London: The Foreign Policy Centre. Available at: <https://fpc.org.uk/wp-content/uploads/2006/09/35.pdf> [Accessed 03 March 2025].
Mykhailova, R.D. and Kostiuchenko, O.V., 2022. Zovnishni markery dilovoho imidzhu suchasnoho polityka [External markers of the business image of the modern politician]. Art and Design, [e-journal] 2 (18), pp.121-136. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2022.2.10
Pavliukh, M.V. and Kushnei, S.R., 2023. Publichna dyplomatiia yak trend u suchasnykh politychnykh vidnosynakh: protsesy transformatsii [Public diplomacy as a trend in modern political relations: transformation processes]. Political life, [e-journal] 4, pp.122-127. https://doi.org/10.31558/2519-2949.2022.4.14
Velychko, K. and Tymokhova, H., 2024. Rol biznes-komunikatsii u zmitsnenni konkurentnoi pozytsii subiektiv hospodariuvannia na mizhnarodnomu rynku [The role of business communications in strengthening the competitive positions of business entities in the international market]. Economy and Society, [e-journal] 69. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-69-40
Verkhovna Rada of Ukraine, 1996. Konstytutsiia Ukrainy [The Constitution of Ukraine], Law [online] 28 June, No. 254к/96-ВР. Available at: <https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254k/96-vr#Text> [Accessed 12 August 2025].
Verkhovna Rada of Ukraine, 2002. Pro Derzhavnyi Protokol ta Tseremonial Ukrainy [On the State Protocol and Ceremonial Order of Ukraine], Decree of the President of Ukraine [online] 22 August, No. 746/2002. Available at: <https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/746/2002#Text> [Accessed 12 August 2025].
Verkhovna Rada of Ukraine, 2018. Pro dyplomatychnu sluzhbu [On the Diplomatic Service], Law of Ukraine [online] 07 June, No. 2449-VIII. Available at: <https://zakon.rada.gov.ua/go/2449-19> [Accessed 12 August 2025].
Vienna, Convention on Diplomatic Relations, 1961, 2005. [online] United Nations. Available at: <https://legal.un.org/ilc/texts/instruments/english/conventions/9_1_1961.pdf> [Accessed 03 March 2025].
Yatsyna, V., Klymova, S. and Hubanova, N., 2024. Upravlinnia suspilnymy komunikatsiiamy u biznesi [Management of public communications in business]. Bulletin of the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" (economic sciences), [e-journal] 3, pp.52-56. https://doi.org/10.20998/2519-4461.2024.3.52
Yurchenko, O., 2024. Publichna dyplomatiia yak forma mizhnarodnykh komunikatsii, yii rol u formuvanni imidzhu Ukrainy [Public diplomacy as a form of international communications, its role in shaping the image of Ukraine]. Economy and Society, 64. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-124
Yurieva, I. and Yatsyna, V., 2024. Praktyka zastosuvannia sotsialnoi vidpovidalnosti biznesu ta sotsialnoho biznes analizu [Practice of applying corporate social responsibility and social business analysis]. Bulletin of the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" (economic sciences), [e-journal] 1, pp.8- 11. https://doi.org/10.20998/2519-4461.2024.1.8
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.