СУЧАСНИЙ СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ АУДІОВІЗУАЛЬНОГО СЕКТОРУ МЕДІАЕКОНОМІКИ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН

(НА ПРИКЛАДІ ТЕЛЕ- І КІНОІНДУСТРІЇ)

Автор(и)

  • Ігор Петрович Печеранський Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0003-4722-2332
  • Анатолій Дмитрович Ревенко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-4555-0677

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-745X.10.2022.269478

Ключові слова:

медіаекономіка, аудіовізуальне виробництво, теле- і кіноіндустрія, США, ЄС, міждисциплінарність, медіаринок

Анотація

Мета дослідження – аналіз сучасного стану та перспектив розвитку аудіовізуального сектору медіаекономіки зарубіжних країн, переважно на прикладі теле- і кіноіндустрії США та ЄС. Завданнями статті є, по-перше, формулювання викликів, перед якими постала медіаіндустрія зарубіжних країн як міждисциплінарний галузевий напрямок, по-друге, діагностика наявного стану справ у теле- і кіноіндустрії провідних країн і, по-третє, окреслення перспектив розвитку цих сегментів аудіовізуальної індустрії з урахуванням викликів і вимог часу. В основі дослідницької методології лежать: діалектичний метод, який узагальнює усі закономірності і процеси в межах аудіовізуального сектору медіаекономіки зарубіжних країн; монографічний – під час послідовного викладу матеріалу зазначеної теми дослідження; методи аналізу та синтезу – при дослідженні специфіки теле- і кіноіндустрії зарубіжних країн на сучасному етапі. Наукова новизна полягає у тому, що в рамках цієї статті вперше проаналізовано економічні особливості аудіовізуального (теле- та кіно-) сегмента медіаіндустрії в контексті сучасних викликів. Висновки. Доведено, що аудіовізуальний сектор, представлений теле- і кіноіндустрією, продовжує не просто відігравати важливу роль у розвитку медіаекономіки зокрема та економіки зарубіжних країн у цілому, але нарощує темпи на сучасному етапі. Проаналізовано відмінності і специфіку взаємодії американської та західноєвропейської моделей медіабізнесу, які сьогодні є найвпливовішими і найкраще відповідають умовам медіаринку. Доведено, що в умовах глобалізації і науково-технологічного прогресу теле- та кіноіндустрія продовжує активно розвиватися, і лідируючі позиції у цьому процесі поки що посідають американські медіагіганти, поряд із нарощуванням потенціалу азійського (зокрема, китайського) кіноринку і досить непоганими показниками в ЄС, Індії та Латинській Америці.

Біографії авторів

Ігор Петрович Печеранський, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор філософських наук, професор

Анатолій Дмитрович Ревенко, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат економічних наук, доцент

Посилання

Abaimov, A.V., 2016. Do pytannia pro orhanizatsiinu strukturu mediapidpryiemstva v konteksti suchasnoi ukrainskoi mediaekonomiky [On the question of the organizational structure of the media enterprise in the context of modern Ukrainian media economics]. Scientific notes of the institute of journalism, 62, pp.74-79.

Albarran, A., 1997. Management of Electronic Media. Belmont: Wadsworth Cengage Learning.

Alexander, A., Owers, J., Carveth, R., Hollifield, C.A. and Greco, A.N. eds., 2004. Media Economics: Theory and Practice. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates. https://doi.org/10.4324/9781410609687

Bardash, S.V. and Mysiuk, V.O., 2016. Audyt diialnosti subiektiv media rynku: neobkhidnist ta osoblyvosti orhanizatsii [Audit of the activities of media market entities: the need and features of the organization]. Journal of Zhytomyr State Technological University: Series: Economics, Management and Administration, 4 (78), pp.3-13.

Barzylovych, O.M., Hryhorova, Z.V., Punchak, L.A., Sukhorukov, A.I., Sukhorukova, O.A. and Shevchenko, I.B., 2017. Osnovy mediamenedzhmentu [Fundamentals of Media Factory]. Kyiv: National Technical University of Ukraine ''Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute''.

Carlini, R. and Bleyer-Simon, K., 2021. Media Economy in the Pandemic: A European Perspective. Fiesole: European University Institute.

Clark, D. and Weir, C., 2020. Disney+ will surpass $4 billion by 2022. Insider Intelligence, [online] 15 December. Available at: <https://www.emarketer.com/newsroom/index.php/disney-us-revenues-will-surpass-4-billion-by-2022/> [Accessed 10 September 2022].

Cui, Zh. 2021. Analysis of the Impact of Social Media on the Economy. In: Advances in Economics, Business and Management Research, Proceedings of 3rd International Conference on Economic Management and Cultural Industry (ICEMCI 2021), [online] 203, pp.3062-3065. Available at: < https://doi.org/10.2991/assehr.k.211209.500> [Accessed 10 September 2022].

Douglas, P., 2015. The Future of Television: Your Guide to Creating TV in the New World. California: Michael Wiese Productions.

Doyle, G., 2013. Understanding Media Economics. London: SAGE Publications Ltd.

Dutchak, A.A. 2018. Perspektyvy rozvytku onlain-telebachennia cherez pryzmu evoliutsii yoho skladovykh [Prospects for the development of online TV through the lens of the evolution of its components]. Internauka, 1 (41), pp.31-36.

European Audiovisual Observatory, 2013. Yearbook. Television, cinema, video and on-demand audiovisual services in Europe. [online] Strasbourg: European Audiovisual Observatory. Available at: <http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/002/084/022/RUG01-002084022_2014_0001_AC.pdf> [Accessed 10 September 2022].

European Audiovisual Observatory, 2020. Yearbook 2019/2020. Television, cinema, video and on-demand audiovisual services – the pan-european picture. [online] Strasbourg: European Audiovisual Observatory. Available at: <https://rm.coe.int/yearbook-keytrends-2019-2020-en/16809ce58d> [Accessed 10 September 2022].

European Audiovisual Observatory, 2021. Yearbook 2020/2021. Television, cinema, video and on-demand audiovisual services – the pan-european picture. [online] Strasbourg: European Audiovisual Observatory. Available at: <https://rm.coe.int/yearbook-key-trends-2020-2021-en/1680a26056> [Accessed 10 September 2022].

Herrero-De-la-Fuente, M., Gago-Gelado, R. and Saavedra-Llamas, M., 2022. Women in the audiovisual industry. The case of Spain as the new hub of European production. Cogent Arts & Humanities, [online] 9 (1), art. 2105512. Available at: <https://www.tandfonline.com/doi/epub/10.1080/23311983.2022.2105512?needAccess=true> [Accessed 10 September 2022].

Hoskins, C., McFayden, St. and Finn, A. eds., 2004. Media Economics: Applying Economics to New and Traditional Media. Thousand Oaks: SAGE Publications. https://doi.org/10.4135/9781446215173

Kelly, M., Mazzoleni, G. and McQuail, D. eds., 2004. The Media in Europe. The Euromedia Handbook. London: SAGE Publications Ltd. https://doi.org/10.4135/9781446215173

Khabiuk, O., 2012. Kontseptualni osnovy media-ekonomiky [Conceptual bases of media economics]. Lviv: Lvivskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Franka.

Knoche, M., 2021. Capitalisation of the Media Industry From a Political Economy Perspective. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 19 (2), pp.325-342. https://doi.org/10.31269/triplec.v19i2.1283

Koldovska, M.V., 2021. Rozvytok mizhnarodnoho spivrobitnytstva ukrainskykh vyrobnykiv kinoproduktsii [Development of international cooperation of Ukrainian producers of film production]. Master's work. Sumy State University.

Küng, L., 2008. Strategic management in the media: Theory to practice. London: SAGE Publications Ltd. https://doi.org/10.4135/9781446280003

La Torre, M., 2014. The Economics of the Audiovisual Industry: Financing TV, Film and Web. Basingstoke: Palgrave. Macmillan. https://doi.org/10.1057/9781137378477_8

Makarenko, U.V., 2019. Udoskonalennia stratehii finansovoho zabezpechennia diialnosti mediinykh korporatsii v Ukraini [Improvement of the strategy of financial support of media corporations in Ukraine]. Young Scientists, 2 (66), pp.270-275. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-2-66-59

Mosco, V., 1996. The Political Economy of Communication. Rethinking and Renewal. London: Sage Publications Ltd.

Neef, A., Schroll, W. and Hirsch, S., 2020. TV2020: The future of television. Z-punkt Trend Study. [online] Available at: <https://www.z-punkt.de/uploads/files/115/tv2020.pdf> [Accessed 10 September 2022].

Palahniuk, Yu.V., 2012. Derzhavne rehuliuvannia audiovizualnykh zasobiv masovoi komunikatsii: yevropeiskyi dosvid ta Ukraina [State regulation of audiovisual mass communication: European experience and Ukraine]. Mykolaiv: Vydavnytstvo Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly.

Picard, R., 2002. The Economics and Financing of Media Companies. New York: Fordham University Press.

Pistyur, V., 2013. The new golden age of television? The future television or the future of television. Doctoral Dissertation. The University of Theatre and Film Arts. [online] Available at: <http://szfe.hu/wp content/uploads/2016/09/pistyur_veronika_tezis_eng.pdf> [Accessed 10 September 2022].

See the future Top industry clusters in 2040 revealed. Economic Views: Future industry clusters, 2010. PwC, [online] September. Available at: <https://www.pwc.com/jp/ja/japan-knowledge/archive/assets/pdf/archive_seethefuture_en.pdf> [Accessed 10 September 2022].

Sobbrio, F., 2018. The Political Economy of New Media: Challenges and Opportunities Across Democracies and Autocracies. Journal of Development Perspectives, 2 (1-2), pp.49-61. https://doi.org/10.5325/jdevepers.2.1-2.0049

Strangelove, M., 2015. Post-TV: Piracy, Cord-Cutting, and the Future of Television. Toronto: University of Toronto Press. https://doi.org/10.3138/9781442666184

Sukhorukova, O.A. and Hryhorova, Z.V., 2021. Problemy formuvannia modeli mediaindustrii u suchasnykh doslidzhenniakh [Problems of forming a model of the media industry in modern research]. Black Sea Economic Studies, 62, pp.87-94.

The World’s Largest Media Companies. 2022: Netflix Falls In The Ranks After Subscriber Loss, Disney Climbs To No. 2, 2022. Forbes, [online] 12 May. Available at: <https://www.forbes.com/sites/abigailfreeman/2022/05/12/the-worlds-largest-media-companies-2022-netflix-falls-in-the-ranks-after-subscriber-loss-disney-climbs-to-no-2/?sh=738229fb7442> [Accessed September 2022].

Thussu, D.K., 2007. News as Entertainment: The Rise of Global Infotainment. London: SAGE Publications Ltd. https://doi.org/10.4135/9781446220337

Wang, Sh., 2020. Study on New Media Platform Operation Model Based on Bilateral Market Economy. In: 2020 International Symposium on Energy, Environmental Science and Engineering (ISEESE 2020). Chongqing, China, 20-22 November, 2020. Available at: <https://www.e3s-conferences.org/articles/e3sconf/pdf/2020/78/e3sconf_iseese2020_02042.pdf> [Accessed 10 September 2022].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-24

Як цитувати

Печеранський, І. П., & Ревенко, А. Д. (2022). СУЧАСНИЙ СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ АУДІОВІЗУАЛЬНОГО СЕКТОРУ МЕДІАЕКОНОМІКИ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН: (НА ПРИКЛАДІ ТЕЛЕ- І КІНОІНДУСТРІЇ). Міжнародні відносини: теоретико-практичні аспекти, (10), 47–67. https://doi.org/10.31866/2616-745X.10.2022.269478

Номер

Розділ

МІЖНАРОДНІ ЕКОНОМІЧНІ ВІДНОСИНИ