ГЛОБАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЇ І ВИКЛИКИ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ: НАСЛІДКИ ДЛЯ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Марина Олександрівна Антонівська Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4451-3735
  • Наталія Іванівна Сарновська Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-7278-5183

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-745x.7.2021.233361

Ключові слова:

система вищої освіти України; тенденції; освітні технології; реформа; інноваційні технології

Анотація

Стрімкий розвиток інформаційних технологій, їх повне входження в життя суспільства та громадськості неминуче створює нові виклики і одночасно відкриває горизонти для інноваційних і сучасних можливостей в освітній галузі. Відповідно, нині Україна стикається з необхідністю вироблення нових підходів до організації освітньої системи з урахуванням вимог сучасного стану людського розвитку: глобалізації, інформатизації, прискорення темпу життя.
Новітня система вищої освіти, яка абсолютно співпадає з вимогами часу, є базовим фактором підвищення якості людського капіталу, рушієм сучасних ідей, генератором стрімкого та потужного розвитку економіки та суспільства в цілому. Задля ефективності виконання важливих завдань, українську вищу освіту потрібно оновити з урахуванням сучасних світових тенденцій розвитку освіти у широкому соціально-економічному контексті.
Ця стаття має на меті обговорити та висвітлити сучасні соціальні, технологічні, фінансові та академічні тенденції у вищих навчальних закладах по всьому світу, щоб допомогти студентам, викладачам і рекрутерам зрозуміти, яких змін очікувати в найближчі роки.
Ми наголошуємо, що глобалізація в освіті веде до збільшення академічної мобільності, уніфікації навчальних планів та методів навчання, а також широкого використання дистанційної освіти.

Біографії авторів

Марина Олександрівна Антонівська , Київський національний університет культури і мистецтв

викладач кафедри іноземної філології

Наталія Іванівна Сарновська , Київський національний університет культури і мистецтв

викладач кафедри іноземної філології

Посилання

Altbach, P. G., Reisberg, L., Rumbley, L. E. (2009), Trends in Global Higher Education: Tracking an Academic Revolution. A Report Prepared for the UNESCO 2009 World Conference on Higher Education. UNESCO, [online]. Available at: http://www.cep.edu.rs/public/Altbach,_Reisberg,_Rumbley_Tracking_an_ Academic_Revolution,_UNESCO_2009.pdf.

Falcon, J., Bataille, P. (2018). ‘Equalization or Reproduction? Long-Term Trends in the Intergenerational Transmission of Advantages in Higher Education in France’. European Sociological Review, Vol. 34 (4), pp. 335–347.

Hawkins, J. N. (2018). ‘Trends and Developments in Higher Education in the Asia-Pacific Region’. Oxford Research Encyclopedia of Education, [online]. Available at: https://doi.org/10.1093/acrefore/9780190264093.013.60.

Jacob, W. (2016). ‘Interdisciplinary trends in higher education’. Palgrave Communications, Vol. 1, [online]. Available at: https://www.nature.com/articles/palcomms20151.

Jacob, W. J., Hawkins, J. N. (2016). Trends in Chinese Higher Education: Opportunities and Challenges, Trends in Chinese Education, pp. 20–22. Available at: https://doi.org/10.3726/978-3-653-05441-5/19.

Johnson, L., Adams Becker, S., Estrada, V., and Freeman, A. (2015). NMC Horizon Report: 2015 Higher Education Edition. Austin : The New Media Consortium.

Stratehiia rozvytku vyshchoi osvity Ukrainy na 2021–2031 roky № 1183-00 vid 20 veresnia 2020 roku [State program of higher education development for 2021–2031 № 1183-00 dated from 20 September 2020]. The Cabinet of the Ministers of Ukraine, [online]. Available at: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=8475353.

Toffler, A. (2012). Shok budushchego [Shock of the future]. Moscow: LLC “ACT Publishing House”.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-03

Як цитувати

Антонівська , М. О., & Сарновська , Н. І. (2021). ГЛОБАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЇ І ВИКЛИКИ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ: НАСЛІДКИ ДЛЯ УКРАЇНИ. Міжнародні відносини: теоретико-практичні аспекти, (7), 213–224. https://doi.org/10.31866/2616-745x.7.2021.233361

Номер

Розділ

СУСПІЛЬНІ КОМУНІКАЦІЇ