ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО КУЛЬТУРНОГО ІМІДЖУ КРАЇНИ (НА ПРИКЛАДІ НІМЕЧЧИНИ)
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-745x.5.2020.203712Ключові слова:
імідж країни, елементи іміджу, фактори формування іміджу, бренд держави, міжнародний імідж країни, м’яка сила, цільова аудиторія, інформаційні ресурси держави, рейтинг, засоби масової інформаціїАнотація
Нині, в епоху глобалізації, світових економічних криз і конкуренції між державами за лідерство в регіоні чи навіть у світі, питання позитивного іміджу стає актуальним як ніколи, наповнюється новим сенсом, і всебічно використовується державами. Не існує зараз у світі країни, яка б не приділяла увагу тому, яке уявлення про неї мають у світі, тим можливостям, які відкриває для неї «м’яка сила» привабливості й позитивного іміджу. Адже саме позитивний імідж держави сприяє надходженню до країни інвестицій, впливає на міжнародну підтримку, дає можливість досягнути зовнішньополітичних цілей і захистити національні інтереси. Існувати ізольовано в сучасному глобалізованому світі окрема країна не може. Ізоляція приводить до припинення розвитку будь-якої сфери – від економіки до культури чи освіти, тобто імідж країни (держави) – це стратегічно важлива характеристика.
Підхід до формування іміджу країни (держави) повинен бути комплексним. Інформаційна складова – один з найважливіших елементів цього комплексу. Сучасні інформаційні технології розвиваються шаленими темпами та стають все більш вагомими у нашому житті, іноді вони можуть стати тим ресурсом, який дозволяє показати з вигідного боку досягнення у будь-якій сфері, або ж перетворитися на інформаційну зброю. Імідж держави залежить саме від інформації та оцінки її ззовні та з середини країни. Зокрема, інформаційна політика створює умови для належної присутності держави на світовій арені.
У статті розглянуто поняття «імідж країни», «імідж держави», з яких елементів вони складаються; що таке зовнішній та внутрішній імідж, його вплив на цільову аудиторію на прикладі формування іміджу Німеччини, яка спромоглася за невеликий (в історичному сенсі) проміжок часу, з країни, яку вважали агресором, винним у загибелі мільйонів людей, країною, яка розв’язала Другу світову війну, покращити свій імідж до найпривабливішої у світі країни, яку поважають на міжнародній арені, якою пишаються мешканці в середині, та яку розглядають як країну № 1, в якій мріють жити тисячі емігрантів.
Посилання
Akayomova, A. (2010). Osoblyvosti imidzhu yak skladovoyi politychnoho marketynhu [Features of image as a component of political marketing]. Politychnyy menedzhment [Political management], no. 1, p. 54.
Brown, L. (2001). Imidzh – put' k uspekhu [Image – the road to success], SPb: Ed. Peter House, pp. 5–17.
Danilov, V. (2009). Osoblyvosti formuvannya politychnoho imidzhu derzhavy [Features of forming the political image of the state]. Politychnyy menedzhment [Political management], no. 2, pp. 18–24.
Nimechchyna – yevropeyske opudalo? [Germany – European Scarecrow?]. (2019). Available at: http://www.dw.de/Germany - European – Scarecrow.
Hakke, K. (1995). Velyka derzhava mymovoli (zovnishnya polityka FRN) [TheGreat Power inadvertently (foreign policy of Germany)]. Moscow, рр. 217–220.
Lavrynenko, G. (2011). Formuvannya mizhnarodnoho imidzhu Ukrayiny v zakhidnomu sviti (na prykladi Polshchi) [Formation of the international image of Ukraine in the Western world (on the example of Poland)]. Politolohiya [Political Science], no. 4, pp. 48–64.
Pavlov, N. (1998). Zovnishnya polityka FRN: kontseptsiyi ta realiyi 80-kh rokiv [Germany's foreign policy: concepts and realities of the 80's]. International Politics, Moscow, p. 227.
Pavlov, N. (2006). Istoriya suchasnoyi Nimechchyny, 1945–2005 [History of Modern Germany, 1945–2005]. Moscow.
Patrushev, A. (2003). Nimetska istoriya [German history]. Moscow, Publishing House "All the World", p. 411.
Shevchenko, O. (2008). Teoretychni aspekty otsinyuvannya mizhnarodnoho brendu krayiny [Theoretical aspects of evaluation of the country's international brand]. Aktualni problemy mizhnarodnykh vidnosyn [Current issues of international relations], isssue 79, part 1.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олег Андрійович Дзюба
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.