ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО КУЛЬТУРНОГО ІМІДЖУ КРАЇНИ (НА ПРИКЛАДІ НІМЕЧЧИНИ)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-745x.5.2020.203712

Ключові слова:

імідж країни, елементи іміджу, фактори формування іміджу, бренд держави, міжнародний імідж країни, м’яка сила, цільова аудиторія, інформаційні ресурси держави, рейтинг, засоби масової інформації

Анотація

Нині, в епоху глобалізації, світових економічних криз і конкуренції між державами за лідерство в регіоні чи навіть у світі, питання позитивного іміджу стає актуальним як ніколи, наповнюється новим сенсом, і всебічно використовується державами. Не існує зараз у світі країни, яка б не приділяла увагу тому, яке уявлення про неї мають у світі, тим можливостям, які відкриває для   неї   «м’яка   сила»   привабливості   й   позитивного   іміджу.   Адже   саме позитивний імідж держави сприяє надходженню до країни інвестицій, впливає на міжнародну підтримку, дає можливість досягнути зовнішньополітичних цілей і захистити національні інтереси. Існувати ізольовано в сучасному глобалізованому     світі     окрема     країна     не     може.     Ізоляція     приводить до припинення  розвитку  будь-якої  сфери  –  від  економіки  до  культури  чи освіти, тобто імідж країни (держави) – це стратегічно важлива характеристика.

Підхід    до    формування    іміджу    країни    (держави)    повинен    бути комплексним. Інформаційна складова – один з найважливіших елементів цього комплексу. Сучасні інформаційні технології розвиваються шаленими темпами та стають все більш вагомими у нашому житті, іноді вони можуть стати тим ресурсом,  який  дозволяє  показати  з  вигідного  боку  досягнення  у  будь-якій сфері, або ж перетворитися на інформаційну зброю. Імідж держави залежить саме від інформації та оцінки її ззовні та з середини країни. Зокрема, інформаційна політика створює умови для належної присутності держави на світовій арені.

У  статті  розглянуто  поняття  «імідж  країни»,  «імідж держави»,  з  яких елементів   вони   складаються;   що   таке   зовнішній   та   внутрішній   імідж, його вплив на цільову аудиторію на прикладі формування іміджу Німеччини, яка спромоглася за невеликий (в історичному сенсі) проміжок часу, з країни, яку   вважали   агресором,   винним   у   загибелі   мільйонів   людей,   країною, яка розв’язала Другу світову війну, покращити свій імідж до найпривабливішої у світі країни, яку поважають на міжнародній арені, якою пишаються мешканці в  середині,  та  яку  розглядають  як  країну  № 1,  в  якій  мріють  жити  тисячі емігрантів.

Біографія автора

Oleg Dziuba, Київський національний університет культури і мистецтв

Народний артист України, професор

Посилання

Akayomova, A. (2010). Osoblyvosti imidzhu yak skladovoyi politychnoho marketynhu [Features of image as a component of political marketing]. Politychnyy menedzhment [Political management], no. 1, p. 54.

Brown, L. (2001). Imidzh – put' k uspekhu [Image – the road to success], SPb: Ed. Peter House, pp. 5–17.

Danilov, V. (2009). Osoblyvosti formuvannya politychnoho imidzhu derzhavy [Features of forming the political image of the state]. Politychnyy menedzhment [Political management], no. 2, pp. 18–24.

Nimechchyna – yevropeyske opudalo? [Germany – European Scarecrow?]. (2019). Available at: http://www.dw.de/Germany - European – Scarecrow.

Hakke, K. (1995). Velyka derzhava mymovoli (zovnishnya polityka FRN) [TheGreat Power inadvertently (foreign policy of Germany)]. Moscow, рр. 217–220.

Lavrynenko, G. (2011). Formuvannya mizhnarodnoho imidzhu Ukrayiny v zakhidnomu sviti (na prykladi Polshchi) [Formation of the international image of Ukraine in the Western world (on the example of Poland)]. Politolohiya [Political Science], no. 4, pp. 48–64.

Pavlov, N. (1998). Zovnishnya polityka FRN: kontseptsiyi ta realiyi 80-kh rokiv [Germany's foreign policy: concepts and realities of the 80's]. International Politics, Moscow, p. 227.

Pavlov, N. (2006). Istoriya suchasnoyi Nimechchyny, 1945–2005 [History of Modern Germany, 1945–2005]. Moscow.

Patrushev, A. (2003). Nimetska istoriya [German history]. Moscow, Publishing House "All the World", p. 411.

Shevchenko, O. (2008). Teoretychni aspekty otsinyuvannya mizhnarodnoho brendu krayiny [Theoretical aspects of evaluation of the country's international brand]. Aktualni problemy mizhnarodnykh vidnosyn [Current issues of international relations], isssue 79, part 1.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-10

Як цитувати

Dziuba, O. (2020). ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО КУЛЬТУРНОГО ІМІДЖУ КРАЇНИ (НА ПРИКЛАДІ НІМЕЧЧИНИ). Міжнародні відносини: теоретико-практичні аспекти, (5), 218–236. https://doi.org/10.31866/2616-745x.5.2020.203712

Номер

Розділ

СУСПІЛЬНІ КОМУНІКАЦІЇ