«FACEBOOK» ТА ПАРТІЇ У ПЕРЕДВИБОРНИХ КАМПАНІЯХ 2019 р. В УКРАЇНІ І ПОЛЬЩІ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-745x.5.2020.203705

Ключові слова:

соціальні медіа, «Фейсбук», вибори, соціальні мережі, політичні партії, суспільні комунікації, політична агітація, передвиборна кампанія, Верховна Рада України, Сейм Республіки Польща

Анотація

У статті проаналізовано особливості проведення агітації за допомогою соціальних медіа (на прикладі «Facebook») політичними силами, які потрапили (згідно результатів виборів 2019 р.) до парламентів своїх країн (Верховної Ради України та нижньої палати Національної Асамблеї Республіки Польща Сейму Республіки  Польща).  Досліджено  контент  та  його  формат,  а також  реакції користувачів. Встановлено спільні риси і відмінності використання «Facebook» (був і залишається на час написання даної розвідки найпопулярнішим соціальним медіа у зазначених державах) у парламентських передвиборних кампаніях   України   й   Польщі   2019 р.   У ході   дослідження застосовувалися методи:    емпіричний,    функціональний    та    порівняльний.    Констатовано, що в обох країнах «Facebook» (як і ін. соціальні медіа) ще не є основним інструментом  агітації,  однак  він  продовжує  набувати  більшої  популярності та суспільної   ваги   і   не   лише   у   виборчому   процесі.   Це   також   пов’язано зі зростанням кількості  користувачів інтернету. Найпопулярнішим форматом контенту є фото або (трохи рідше) відео. Проте не всі політичні сили обох країн використовують  повною мірою потенціал «Facebook»  (наприклад,  не завжди створюються  події  заходів,  користувачі  дуже  часто  не  отримають  відповідь на свої коментарі та ін.). Також все ще не приділяється належна увага розвитку деяких  партійних  сторінок  у «Facebook»  (це  може  спостерігатись  не  лише в Україні,    а    й    у    Польщі).    Натомість    у таких    випадках    більша    увага зосереджується  на  профілях  у  соцмедіа  лідерів  політичних  сил  та  рекламі чи висвітленні передвиборної кампанії традиційними ЗМІ.

У подальшому розробка цього напряму дослідження може стосуватися: аналізу ведення агітації в ін. соціальних медіа; коштів, витрачених на рекламу та/або адміністрування профілів; сторінок у соціальних медіа керівників (лідерів) політичних сил. Усе це має вагоме значення не лише для проведення ефективних виборних кампаній політичними силами, а й для забезпечення якісних суспільних змін (напр., застосовуватися у діяльності громадських організацій або державних структур).

Біографія автора

Mykhailo Radio, ПВНЗ «Європейський університет», м. Київ

аспірант

Посилання

Adamczewska, K. (2018) Partia i jej lider w mediach społecznościowych podczas polskiej kampanii parlamentarnej w 2015 roku [A party and its leader in social media during the 2015 Polish parliamentary election campaign]. Com. press, no. 1, pp. 4-19.

Batkivshchyna [Fatherland / Motherland]. (2019). Facebook, [online]. Available at: https://www.facebook.com/Batkivshchyna/.

Bodys, M. (2016) Rola mediów społecznościowych w komunikacji partii politycznych i podejmowaniu decyzji wyborczych przez ich wyborców [The role of social media in the communication of political parties and the impact of them on voters’ decisions]. Political Preferences, no. 12, pp. 165–179. DOI: 10.6084/m9.figshare.4128972.

Frekwencja w wyborach 2019 r. do Sejmu [Turnout in 2019 elections for Sejm]. (2019). Państwowa Komisja Wyborcza, [online]. Available at: https://sejmsenat2019.pkw.gov.pl/sejmsenat2019/pl/frekwencja/pl.

Golos [Voice]. (2019). Facebook, [online]. Available at: https://www.facebook.com/GolosZmin/.

Koalicja Obywatelska [Civic Platform]. (2019). Facebook, [online]. Available at: https://www.facebook.com/KoalicjaObywatelska2019/.

Konfederacja [Confederation] (2019). Facebook, [online]. Available at: https://www.facebook.com/KONFEDERACJA2019/.

Kremen, T. (2014) Politychna mobilizatsiya v konteksti sotsialnykh media [Political Mobilization in the Context of Social Media]. D. Ed. National Pedagogical University named after M.P.Frahomanov.

Kuchta-Nykiel, M. (2018). Social media w Polsce – kto korzysta z serwisów społecznościowych? [Social media in Poland – who uses social networking sites?]. SOCIALPRESS, [online]. Available at: https://socialpress.pl/2018/06/social-media-w- polsce-kto-korzysta-z-serwisow-spolecznosciowych.

Lewica [The Left]. (2019). Facebook, [online]. Available at: https://www.facebook.com/KomitetLewicy/.

Memokratiya: yak sotsmerezhi vplyvayutʹ na polityku v Ukrayini [Memocracy: How Social Networks Affect Politics In Ukraine]. (2019). Internews Ukraine, [online]. Available at: https://internews.ua/opportunity/social-network- research.

Naypopulyarnisha sotsmerezha v Ukrayini – Facebook [The most popular social network in Ukraine – Facebook]. (2019). Ukrinform, [online]. Available at: https://www.ukrinform.ua/rubric-technology/2737716-najpopularnisa-socmereza-v-ukraini-facebook.html.

Oppozitsionnaya platforma – Za zhizn [Opposition Platform – For Life] . (2019). Facebook, [online]. Available at: https://www.facebook.com/OppositionPlatf ormForLife/.

Owen, D. (2017). New Media and Political Campaigns. The Oxford Handbook of Political Communication, [online]. Available at: https://www.oxfordhandbooks.com/view/10.1093/oxfordhb/9780199793471.001.0001/oxfordhb-9780199793471-e-016#oxfordhb-9780199793471-e-016-bibItem-49.

Polskie Stronnictwo Ludowe [The Polish People's Party]. (2019). Facebook, [website]. Available at: https://www.facebook.com/nowePSL.

Prawo i Sprawiedliwość [Law and Justice]. (2019). Facebook, [online]. Available at: https://www.facebook.com/pisorgpl.

Primbs, S. (2018) Sotsialni media dlya zhurnalistiv. Redaktsiyna robota z Facebook, Twitter & Co [Social media for journalists. Editorial work with Facebook, Twitter & Co]. Kyiv: Academy of Ukrainian Press, Tsentr vilnoi presy.

Radchenko, O. (2012) Rol internet-komunikatsiy v politychniy vzayemodiyi v Ukrayini [Role of Internet communications in political interaction in Ukraine]. D.Ed. National University "Odessa Law Academy".

Sluha Narodu [Servant of the People]. (2019). Facebook, [online]. Available at: https://www.facebook.com/sluganarodu.official/.

Sotsmerezhi pro #vybory: za shcho holosuyut Facebook, Instahram ta Vkontakte [What Facebook, Instagram, VK users are saying about the parliamentary race]. (2019). Internews Ukraine, [online]. Available at: https://internews.ua/opportunity/fb-instagram-vk.

Vakhula, B. (2015). Sotsialni media yak mekhanizm politychnoyi mobilizatsiyi v suchasnomu ukrayinsʹkomu suspilstvi [Social media as a mechanism for protest mobilization in contemporary Ukrainian society]. V. N. Karazin Kharkiv National University.

Vidomosti pro kilkist vybortsiv u spyskakh na moment zakinchennya holosuvannya [The total number of voters at the time of elections to the Ver khovna Rada of Ukraine]. (2019). Tsentralna vyborcha komisiya, [online]. Available at: https://www.cvk.gov.ua/pls/vnd2019/wp095_2pt001f01=919pt049f01=2.html .

Yevropeyska Solidarnist [European Solidarity]. (2019). Facebook, [online]. Available at: https://www.facebook.com/EuropeanSolidarity.official/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-05-10

Як цитувати

Radio, M. (2020). «FACEBOOK» ТА ПАРТІЇ У ПЕРЕДВИБОРНИХ КАМПАНІЯХ 2019 р. В УКРАЇНІ І ПОЛЬЩІ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АСПЕКТ. Міжнародні відносини: теоретико-практичні аспекти, (5), 193–204. https://doi.org/10.31866/2616-745x.5.2020.203705

Номер

Розділ

РЕГІОНАЛЬНІ СТУДІЇ