КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ЧИННИК МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ В ГЛОБАЛІЗОВАНОМУ СВІТІ

Автор(и)

  • Anatolii Ruchka Інститут соціології НАН України, Київ, Україна
  • Victor Tancher Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-6945-4233

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-745x.3.2019.159127

Ключові слова:

компетенції, глобалізація, міжкультурна комунікація, полікультурність соціумів, мультикультуралізм, крос-культурний моніторинг, міжкультурне навчання, культурна толерантність

Анотація

Глобалізація світового розвитку актуалізує нові вимоги до міжнародної співпраці. На перший план висуваються запити на компетенції, що забезпечуватимуть успішність міжкультурної комунікації. Становлення глобальної культури, полікультурність сучасних соціумів і крос-культурні практики потребують наявності низки ключовихкомпетентностей, серед яких спілкування різними мовами, обізнаність в інформаційній царині, вміння навчатися тощо. Зокрема, данні соціологічного моніторингу ІС НАНУ свідчать про кореляціюміж рівнем компетентності та культурною активністю громадян України в сфері вільного часу.Крос-культурна компетентність є важливим ресурсом міжнародного співробітництва.Вона пов’язана з повагою до культурних різноманітностей,плюралізмом і толерантністю, які формуються в процесі міжкультурного навчання. Стабільність та прогрес міжнародної співпраці у царині культури залежатимуть від розвинення означених компетентностей.

Біографії авторів

Anatolii Ruchka, Інститут соціології НАН України, Київ

доктор філософських наук, професор

Victor Tancher, Київський національний університет культури і мистецтв

доктор філософських наук, професор

Посилання

Kostenko, N., Skokova, L. (2012). ‘Testuvannia shkaly kulturnoi kompetntnosti (CQS): ukrainska audytoriia’ [Testing of the cultural competence scale: Ukrainian audience]. Sotsiolohiia: teoriia, metody, marketynh [Sociology: theory, methods, marketing], no. 4, pp. 231–234.

Pro osnovni kompetentsii dlia navchannia protiahom usoho zhyttia:

Rekomendatsiia 2006/962/IeS vid 18 hrudnia 2006 roku [Main recommendations on key competences for lifelong learning: Recommendation 2006|962| EU (2006, December 18)]. Verkhovna Rada of Ukraine, [online] Available at:<http//zakon2.rada.gov.ua/law/show/994-975> [Accessed 25 October 2018].

Ruchka, A. O. (2017). ‘Kompetentnist yak resurs zhyttievoi aktyvnosti’

[Competences as resource of live activity]. Ukrainske suspilstvo: monitorynh sotsialnykh zmin [Ukrainian society: monitoring of social changes], issue 4(18), pp. 264–276.

Tancher, V. V. (2018). ‘Polikulturnist suchasnykh sotsiumiv: trendy ta vyklyky’ [Рolyculturalism of modern socium: trends and challenges]. Mizhnarodni vidnosyny: teoretyko-praktychni aspekty [International Relations: Theory and Practical Aspects], Vol. 1, pp. 219–230. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-745x.1.2018.142003.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-03-10

Як цитувати

Ruchka, A., & Tancher, V. (2019). КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ЧИННИК МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ В ГЛОБАЛІЗОВАНОМУ СВІТІ. Міжнародні відносини: теоретико-практичні аспекти, (3), 247–256. https://doi.org/10.31866/2616-745x.3.2019.159127

Номер

Розділ

СУСПІЛЬНІ КОМУНІКАЦІЇ