КРЕАТИВНІ ІНДУСТРІЇ ЯК ЕЛЕМЕНТ СТРАТЕГІЇ ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-745x.3.2019.159110

Ключові слова:

креативні індустрії, постіндустріальна економіка, культурна політика, творчий потенціал

Анотація

Не дивлячись на значний творчий та інтелектуальний потенціал нації розвиток креативних індустрій в Україні відбувається дуже повільними темпами, що негативно впливає насоціально-економічне зростання в цілому. Метою статті є дослідження особливостей формування та перспектив розвитку креативних індустрій в країні. Було визначено економічний змістяк процес створення, виробництва та комерціалізації креативного контенту; складові, зокрема функціональну творчість, культурну спадщина, ЗМІ та мистецтво;особливості розвитку та динаміку товарообігу міжнародної торгівлі товарами креативної економіки в світі.

Досліджено потенціал таких креативних галузей як ІТ-технології, медіа, архітектурний дизайн, «хендмейд» та ін. в Україні, визначено приблизну ємність відповідних ринків та перспективи їх зростання. Здійснено аналіз таких проблемних питань, що стосуються відсутності статистичної інформації, кадрового та інфраструктурного забезпечення, фінансового стимулювання креативних індустрій. У результаті було сформовано стратегічні напрями культурної та економічної політики щодо підтримки розвитку креативних сфер.

Біографія автора

Nataliia Karasova, Київський національний університет культури і мистецтв

доктор економічних наук, доцент

Посилання

Culture and Creative Industries in Germany. (2009). Research Report

No 577: 27. Federal Germany: Ministry of Economics and Technology.

2019 annual work programme for the implementation of the Creative Europe Programme. (2018) [online], Available at:<https://ec.europa.eu/programmes/creativeeurope/sites/creative-europe/files/library/c-2018-6687.pdf> [Accessed 8 November 2018].

All You Need to Know about Ukrainian IT Outsourcing in 2017. (2017).

[online], Available at:https://www.n-ix.com/need-know-ukrainian-it-outsourcing-2017 [Accessed 5 November 2018].

Collins, Р., Cunningham, J. (2017). Creative Economies in Peripheral Regions. Switzerland: Springer International Publishing AG.

Creative nation: Commonwealth cultural policy. (1994). Australia: Department of Communications and the Arts, [online], Available at:

https://ru.scribd.com/document/181017857/Creative-Nation-Commonwealth-Cultural-Policy-October-1994 [Accessed 10 November 2018].

Derzhavnyi komitet statystyky Ukrainy [State Committee of Statistics of

Ukraine], [online] Available at:<http://www.ukrstat.gov.ua/> [Accessed 2 November 2018].

EUROSTAT. (2016), [online] Available at:

https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/DDN-20180222-1?inheritRedirect=true&redirect=%2Feurostat%2Fweb%2Fculture%2Fpublications

[Accessed 4 November 2018].

Florida, R. (2002).The Rise of the Creative Class: And How It’s Transforming Work, Leisure, Community and Everyday Life .New York: Basic Books.

Glaeser, E. (1998). ‘Are Cities Dying?’ Journal of Economic Perspectives,

no. 12, pp. 139–160.

Global Creativity Index by Country. (2018). [online] Available

at:http://chartsbin.com/view/41109 [Accessed 6 November 2018].

Horkheimer, M., Adorno, T. (2002). ‘The culture industry: Enlightenment as mass deception. // In Gunzelin Schmid Noerr’, [online] Available at:

<https://analepsis.files.wordpress.com/2015/01/cultureindustry.pdf> [Accessed 11 November 2018].

Howkins, J. (2011). The Creative Economy. New York: The penguin press.

Jacobs, J. (1984). Cities and the Wealth of Nations. New York: Random

House.

Kak ukraintsy delayut den'gi na ideyakh [How Ukrainians make money out of their ideas]. LigaNet, [online] Available at: <http//project.liga.net/projects/just_business/>[Accessed 2 November 2018].

Landry, Ch., Bianchini, F. (1995). The creative city. London: Demos.

Loshkovska, Kh. S. (2014). ‘Kreatyvni industrii yak suchasnyi sehment

stratehichnoho rozvytku krain svitu’ [Creative industries as a modern segment for strategic development of countries of the world]. Aktualni problemy mizhnarodnykh vidnosyn[Topical issues of foreign affairs], no. 119, pp. 153–158.

Porfírio, J., Carrilho, T., Mónico L. (2018) ‘Entrepreneurship in different

contexts in cultural and creative industries’, [online] Available at:

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0148296316302533?via%3Dihub[Accessed 12 November 2018].

Turskyi, I. V. (2016). Hlobalni ta rehionalni trendy kreatyvnykh industrii ta perspektyvy yikh rozvytku v Ukraini [Global and regional trends of creative industries and their development prospects in Ukraine], [online] Available at:http://www.elartu.tntu.edu.ua [Accessed 5 November 2018].

UNCTADstat, [online] Available at:

https://unctad.org/en/Pages/DITC/CreativeEconomy/Creative-Economy-Programme.aspx. [Accessed 14 November 2018].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-03-10

Як цитувати

Karasova, N. (2019). КРЕАТИВНІ ІНДУСТРІЇ ЯК ЕЛЕМЕНТ СТРАТЕГІЇ ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ. Міжнародні відносини: теоретико-практичні аспекти, (3), 110–120. https://doi.org/10.31866/2616-745x.3.2019.159110

Номер

Розділ

МІЖНАРОДНІ ЕКОНОМІЧНІ ВІДНОСИНИ