КРЕАТИВНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА РОЗВИТКУ МУЗЕЙНОЇ КОМУНІКАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-745x.1.2018.142010Ключові слова:
музей, музейна комунікація, креативні музейні практики, нова музеологія, Європейський Музейний форумАнотація
У статті проаналізовано значення креативності як складової розвитку музейної комунікації. Висвітлено вплив демократичних змін у музейній справі на розвиток креативних музейних практик та розробку нових моделей музейної комунікації. Систематизовано та узагальнено основні теоретичні здобутки ХХ-го ст., які заклали підґрунтя для розвитку сучасних креативних музейних практик. З’ясовано, що для ХХ ст. була характерна ситуація, коли в певні періоди теоретична думка випереджала музейну практику; на сучасному етапі розвитку інноваційні проекти минулого сторіччя багато в чому реалізовані, а в музейній сфері настав період, коли не теорія випереджає практику, а практика стає локомотивом розвитку і породжує нові форми і методи роботи. Конкретизовано поняття «креативна музейна практика». Доведено, що на сучасному етапі одним із комунікативних завдань музейної діяльності є створення продукту на основі нових знань та інновацій; проектна ідеологія в музейній сфері набуває все більшого розмаху та демонструє значну комунікативну ефективність порівняно з традиційними формами музейної діяльності. Визначено, що на сьогодні одним із пріоритетних завдань музейної галузі України є розроблення таких механізмів розвитку, які б адаптували її до сучасних умов, сформували якісно нову систему, здатну оперативно і адекватно реагувати на виклики часу та перетворили музеї на одну з провідних соціальних інституцій у системі гуманітарного розвитку країни; музеям варто створювати події та програми з глибоким задумом і креативною подачею, формувати музейних менеджерів «нового покоління», які, відповідно до загальносвітових тенденцій, здатні впроваджувати інновації у сфері управління колекціями та їх презентації публіці.Посилання
Gnedovskii, M.B. (2015). The European Museum Forum is a tool for development and cultural diplomacy. Ahora: zbirnyk naukovykh statei [Agora: a collection of scientific articles], issue 14, pp. 12–15.
Gnedovskii, M.B. (2007). Competition for museum innovation. Mir muzeya [The world of the museum], no. 8, pp. 2–9.
Kliuchko, Yu.M. (2013). Problems of formation and development of museology. Aktualni problemy teorii i praktyky muzeinoi ta pamiatkookhoronnoi diialnosti: zbirnyk naukovykh prats (za materialamy kruhloho stolu) [Actual problems of the theory and practice of museum and monument protection activities: a collection of scientific works (based on materials of the round table)], Kyiv: NAKKIM, pp. 59–69.
Mankovska, R.V. (2016). Museums of Ukraine in the socio-historical challenges of the XXth and early XXIst centuries. Lviv: Prostir-M.
Norris, L. (2017). Creativity in museum practice. Transalted from English by A. Kostruba, H. Kuzo, O. Omelchuk, Ye. Chervonyi. Kyiv.
Rivière, J.A. (1985). Evolutionary definition of ecomuseum. Museum, no. 148, pp. 8–12.
Cameron D.A (1968). Viewpoint: The Museum as a Communications System and Implications for Museum Education. Curator, Vol. 11, no. 1, pp. 33 – 40.
Dana, J.C. (1920). A Plan for a New Museum. Woodstock: The Elm Tree Press, p. 11.
Hooper-Greenhill, E. (1992). Museums and the Shaping of Knowledge. London; New York.
Simon, N. (2018). Participatory museum. [online]. Available at: http://www.participatorymuseum.org/. [Accessed 28 January 2018]. Title from the screen.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Юлія Миколаївна Ключко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.