ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ СПЕЦІАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ (ЗА МАТЕРІАЛАМИ ОБГОВОРЕННЯ ІЗ ПЕДАГОГАМИ)

Автор(и)

  • Світлана Литовченко Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України., Україна https://orcid.org/0000-0003-0001-4667

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2020.224183

Ключові слова:

діти з порушенням слуху, особливі освітні потреби, спеціальний заклад освіти, зміст освіти, корекційно-розвивальний супровід, адаптації, варіативність, перспективи розвитку спеціальної освіти.

Анотація

У статті представлено сучасні тенденції в освіті дітей з особливими освітніми потребами; новації у контексті реформи української школи; презентовано авторський тренінг. На основі узагальнення думки практичних працівників визначено важливі аспекти модернізації спеціальної освіти: варіативність типового навчального плану та програм; організація корекційно-розвивального, психолого-педагогічного, медико-реабілітаційного супроводу; підвищення фахового рівня педагогів; забезпечення спеціальними підручниками, посібниками та іншими ресурсами, зокрема й електронними тощо.

Біографія автора

Світлана Литовченко, Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями слуху.

Посилання

Verkhovna rada Ukrainy. (2017, Sep. 5). Zakon № 2145-VIII, Zakon Ukrainy Pro osvitu. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/print (2020, October, 20) [in Ukrainian].

Zasenko, V., Kolupaieva, A., Taranchenko, O. (2016). Osvita ditei z osoblyvymy potrebamy: vid instytualizatsii do inkliuzii. Natsionalna dopovid pro stan i perspektyvy rozvytku osvity v Ukraini. Kremen V. (Ed.). Kyiv, Ukraine: Pedahohichna dumka, 68‒77 [in Ukrainian].

Zasenko, V., Prokhorenko, L. (2019). Osvita «osoblyvykh» ditei: stratehiia rozvytku. Ridna shkola, 3‒4, 48‒52 [in Ukrainian].

Loreman, T., McGhie-Richmond, D., Kolopayvea, A., Tarenchenko, O., Mazin, D., Crocker, C., et al. (2016). A Canada-Ukraine collaborative initiative for inclusive education in Ukraine: Participant perspectives. School Effectiveness and School Improvement, 27(1), 24‒44.

Pro zatverdzhennia Derzhavnoho standartu pochatkovoi osvity: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy № 87. Verkhovna rada Ukrainy. (2018). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-п (2020, October, 20) [in Ukrainian].

Salamanska deklaratsiia pro pryntsypy, polityku ta praktychnu diialnist u haluzi osvity osib z osoblyvymy osvitnimy potrebamy ta Ramky Dii shchodo osvity ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy. Salamanka, Ispaniia (1994). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_001-94#Text (2020, October, 20) [in Ukrainian]

Danilavichiutie, E. (2018). Dity z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v inkliuzyvnomu seredovyshchi. Osoblyva dytyna: navchanni i vykhovannia, 3(87), 7‒18.

Kulbida, S.V., etc. (2019). Navchannia ditei iz porushenniamy slukhu. Kharkiv, Ukraine: Ranok.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-04

Як цитувати

Литовченко, С. (2020). ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ СПЕЦІАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ (ЗА МАТЕРІАЛАМИ ОБГОВОРЕННЯ ІЗ ПЕДАГОГАМИ). Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 136–143. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2020.224183

Номер

Розділ

Статті